neděle 3. února 2013

Carrot Cake

Vystavil Tyna v 2:24
Aneb Mrkvový Dort...vždycky jsem se ho tak trochu bála, ale i něco ve mně ho chtělo ochutnat. No a včera kdy mě popadla nehorázná chuť něco upéct, tak jsem si řekla proč nezkusit tento dort. Inspirovala jsem se receptem z Apetitu: KLIK....akorát jsem si ho upravila podle svého a nahradila zdravými ingrediencemi.

Ingredience:
Korpus:
1 hrnek polohrubé mouky
1 hrnek celozrnné mouky (já použila žitnou)
1,5 hrnku třtinového cukru (v původním jsou 2 hrnky)
3 hrnky na hrubo nastrouhané mrkve (asi 8-10 mrkví)
1 hrnek vlašských ořechů (dala jsem tak čtvrtku)
4 vejce
1 hrnek olivového oleje (dala jsem ho třičtvrtě a zbytek dolila slunečnicovým)
2 rovné lžičky jedlé sody
2 rovné lžičky kypřícího prášku
1,5 lžička soli
2 lžičky skořice
2 lžičky vanilkového extraktu nebo javorového sirupu)
Krém:
500 g měkkého tvarohu
1,5 lžíce medu (kdo má rád sladší nechť si přidá, mě přišel korpus už dost sladký tak jsem dala méně)
Šťáva z půlky citrónu (v původním receptu z celého, ale už i z té půlky byl krém dost kyselý)
2 lžičky vanilkového extraktu, nebo javorového sirupu

Postup:
Vyšleháme vejce, cukr, extrakt. Přidáme suché přísady, olej. Nakonec mrkev a ořechy. Nalejeme do dortové formy (nedávám to na plech, ale asi je to i možné). Pečeme cca 1h 175stupnů. Dort necháme vychladnout, podelně rozpůlíme, natřeme 1/3 polevy, přiklopíme, a celý dort potřeme zbylou polevou. Druhý den je nejlepší. ;) Doba přípravy dortu i s přípravou, pečením, vychladnutím a namazaním je 3h.
Strouhání mrkve je celkem fuška :D (ví to i můj pořezaný prstík) :D
Těsto po přídání mrkve
Po vyndání z trouby (aaaach to byla vůně!!)
Příprava krému
Mazání








Tadáááá!
No nevypadá nádherně? :D



0 komentářů:

Okomentovat

 

Dnešek je ten zítřek, o kterém jsi mluvil včera. Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos