pondělí 28. ledna 2013

Posedlost jménem Semirexie

Vystavil Tyna v 9:23
Dnes jsem se rozhodla trochu pozměnit svůj jídelníček, protože jak mi bylo od mé doktorky řečeno, že už hubnout nesmím, tak moje váha dneska ukazovala o kilo méně než minule. Proto jsem se rozhodla přejít z "Redukčního" jídelníčku na Udržovací.
A proč se název článku jmenuje Semirexie? Přečetla jsem si o tom totiž dneska velmi zajímavý článek a chtěla bych na ní upozornit a povědět vám o tom něco.
Už podle názvu můžeme vyvodit, že jde o nějakou nemoc, spojenou s Anorexii. První polovinu slova však nahradila latinská předpona semi-, která znamená poloviční. Výsledek je tedy Poloviční "Anorexie". A o co vlastně jde? Určitě jste někdy počítali kolik kalorií jste přijmuli ze svého oběda a následně kolik jste jich spálili na hodině tance či procházce. Měli jste jediný cíl spálit tolik kolik jste snědli, nebo mít menší přijem než výdej. Každý kdo najel na zdravé hubnutí to určitě někdy dělával, problém však nastává, když už se nezabíváte ničím jiným a stresujete se pokaždé kdy váš přijem převýší výdej. Lidé s touto "nemocí" jsou lidé doslova posedlí vším co má nálepku dietní nebo light. Jejich den se neobejde bez vážení , aby se ujistili, že nepřibrali. Když jdou na jídlo, tak si v duchu počítají kalorie nejen sobě, ale také koukají na talíře ostatních říkají si "Bože jak toho můžou sníst tolik?" Semirexii sice není životu nebezpečná jako Anorexiie, ale přesto snižuje kvalitu života. Jako u Anorexie si většina lidí buďto neuvědomují, nebo si to nechtějí přiznat, že s nima je něco v nepořádku. Semirexie bývá krůček k Anorexii, a proč o tom všem píši?? Asi jsem se trochu zamyslela a přiznala si, že už jsem tak trochu jednou nohou zachycena v pavučinách této nemoci. Ano opravdu jsem někdy nedělala nic jiného, než počítala kalorie a měla poté výčitky při vyšším přijmu. Trochu jsem se zděsila, když jsem se v tom článku i viděla. Je to opravdu záludné a přichází to nenápadně, což je na tom asi to nejhorší. Tak se tedy budu snažit jíst normálně a nepočítat každou kalorii, bude to trochu těžké se to odnaučit, ale něco s tím udělat musím.
Na závěr přiložím pár fotek, čeho jiného než jídla, že ano :D Tak se mějte krásně a snad se vám článek líbil.














0 komentářů:

Okomentovat

 

Dnešek je ten zítřek, o kterém jsi mluvil včera. Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos